I'm so fucking perfect. Hell yeah I am!

Sitter här med min gamla laptop i knät och surfar runt lite så här inpå småtimmarna. Inte det lättaste med tanke på att skärmen är sprucken, och därav ser jag bara ca 30-40% av skärmen. Det är inte så att det bara är svart på ett konsentrerat ställe, nej då, det är ganska utspritt från ena hörnet och ut. Så ni får usräkta mig om det slinker med ett och annat stavfel eller så, eller kanske en sär skrivning (ha ha). Jag orkar inte försöka rätta när jag inte ser så mycket, det får blir som det blir. Och när vi är inne på det där med stavning kommer jag att tänka på en blogg jag nyss funnit. Den är ganska nystartad, någon gång nu på sensommaren skulle jag tro. Men usch och fy och blä vad uselt människan stavar och skriver i största allmänhet. Det var ganska många meingar och formuleringar som de flesta höstadiebarn till och med skulle ha reagerat på! Och personen i fråga är vad jag vet äldre än mig. Lite pinsamt att ha en blogg när man skriver så illa. Men alla har ju rätt att ha en blogg. Fast hade jag stavat så taskigt, och knappt kunnat bygga en korrekt mening hade jag absolut låtit bli bloggvärlden.



Bjuder på en gamal* billd* på perfeckta* mej* som stavar bäst i hela Sverige (ha ha ha)

* ni fattar ironin hoppas jag, annars tycker jag änna synd om er

Visst stavar jag fel, det sker hela tiden, och jag har vissa ord som jag aldrig riktigt kna få in i huvudet hur de ska vara. Och jisses vad ofta man gör slarvfel, snubblar över fel tangenter och sådant. Sen läser jag aldrig igenom mina texter innan jag publicerar dem, de får bli som det blir. Så gjorde jag alltid i skolan också, orkade inte kontorllera det jag skrivit, det blev som det blev. Trost detta fick jag ju bra betyg, så helt åt fanders kan det inte ha varit. Jag var den som pluggade absolut minst av alla i mitt kompisgäng i högstadiet, men jag fick högs betyg! Ha ha.


Än til gamall billd som jag jer er att tita på ;)


Inte för att det bara hänger på betygen, om du är bra på att skriva eller inte. Jag antar att ni fattar vart jag vill komma i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0