Were did geeza go?

Jag tänkte skriva några rader om kvällen i går!

Det började med att jag mötte killarna på tåget, vilket innebär Gabriel, Alan och Elliot. Vi skulle till Antibes, men tåget gick inte dit så vi hoppade av i Nice Ville och väntade på nästa tåg. När vi väl kom till Antibes var det bara att ge sig raka vägen till Le Blue Lady Pub, där det redan var nästintill fullsatt. Klockan var troliegn runt sex när vi satte oss där. Vi mötte Kerry och Hattie från Natali där, Ruben som var här förra helgen på grillfesten kom till oss lite senare. Vi beställde in öl, och av någon anledning drack jag väldigt fort, jag vet inte om det kanske var mitt undermedvetna som ville göra mig lite berusad? Det är ju aningen lättare då att umgås med fullt främmande folk som pratar ett annat språk än du är van vid. Hur som hellst så mer eller mindre svepte jag två öl (två pints, vilket är 50cl glas) och började känna av det ganska snabbt. Jag kom på att det kanske inte var en så bra idé att ha öl maraton med mig själv, jag hade ju bara ätit en liiiten skål med flingor till frukost, och lite kokt broccoli och två kokta morötter på hela dagen.

Som tur var så gick jag och Gabriel till Don Camillo och åt middag, annars vette gudarna hur onykter jag skulle blivit? Vi åt en underbar middag, Escalope de veau à la Sicielien. Vilket betyder en stor tallrik pasta, ostgratinerad kalvschnitzel och en himmelskt god sås till detta. Vi gick tillbaka till killarna på Blue lady, och satt där en bra stund. Det var ett live band som spelade, så man kan säga att det var minnst sagt crowded. Då satt vi trotts allt på uteserveringen! Efter ett tag begav vi oss till en Irländsk pub som jag inte minns namnet på. Även där var det live band och väldigt mycket folk.

Det fick bli sista tåget hem. Jag och Gabbe vandrade hela vägen från Riquier upp hit, och somnade mer eller mindre med en gång vi kom innanför dörrarna här. Elliot och Hattie var båda spårlöst försvunna när vi skulle hem, så det blev jag, Gabbe, Kerry, Alan och en till snubbe på tåget. Undrar just vart Elliot tog vägen? Han skulle ju precis som alla andra upp och jobba idag klockan nio! Stackars pojkar!

Nu är Gabriel på Siran och jobbar, han åkte tjug! Hano över åtta i morse, slutar nog runt fem idag. Glen ska ha sin dotter i kväll, så jag antar att ajg och Gabbe ska försöka hålla oss ur vägen, så de kan få lite lugn och ro. Hon är fem år och heter Sidney, jag har inte träffat henne än men lär säkert hinna det sedan. Just nu är Glen nere på Carrefour och handlar mat, vi får väl se när han är tillbaka. Säger han en timme betyder det minnst tre, han är långt myckt värre än jag någonsin varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0