Möbler bortskänkes!

På tal om flytta, ni vet ingen som e i behov av billiga eller gratis möbler förresten? Om man bor i sin första lya kanske man inte har råd eller lust att köpa allt nytt, då kan det ju passa sig med begagnat. Speciellt om det är gratis!

Tillexempel en dubbelsäng med furustomme (nej, vi har inte haft den i vårat sovrum, vi hade faktiskt en snygg säng) det är alltså en enda stor bäddmaddras i antingen 160 eller 180 mått, med en furustomme. Den är gratis, skicket på madrassen vet jag inte, har aldrig kollat efter.

Det finns även en teve bänk i vad jag har för mig var något i stil med björkfaner. Tack vare våran nuvarande hyresgäst är den inte som ny precis, jag har för mig att träet har märken efter vatten på ovansidan. Även den är gratis.

Det finns ett skåp, typ kontorsaktigt, som man kan ha papper och liknande i. Det är lågt, trä, mörkare än tex björk men ljusare än tex körsbär (kanske rentav är bok, jag minns inte). En ganska enkel och väldigt trist men duglig möbel.

Sedan finns det en hörnsoffa i oxblodsfärgat skin. Den är gammal och sleten men är man inte alls kräsen så fyller den sin funktion.  Gratis ännu en gång.

Ett tevebord, i samma serie som tevebänken. stommen är av björk, sedan är det en glasskiva. Under glasskivan ska det egentligen vara typ en hylla av flätat trä, men den sk hyllan är sönder i ena änden. Man kan ju ta bort den helt om man vill, då ser nog bordet helt och fräscht ut. Eller så kan man lägga dit en anna skiva till och med. Gratis!

En vanlig klassisk byrå i furu, tror det är fyra lådor. Den är nog hel å fräsch om jag minns rätt... Gratis!

Kökssoffa i gammaldags stil, vit ram med träskiva till sist. Sitsen är sprucken rakt över men lagad... Vill man kan man ju fixa en dyna, då syns inte det!

Jag och Gabriel har verkligen inte lagt pengar på möbler, men sen visste vi också att vi inte tänkte stanna i Sverige. Därav denna brokiga sammling prylar. Det hade varit väldigt idiotiskt av oss att köpa nya möbler eftersom vi inte skulle bo kvar. Endel var nytt när det kom in i huset, men mycket var det inte.

Kommentarer
Postat av: Emma

Faktiskt inte. Eller det finns många med 'amerikanskt' uttal som jag gillar men sen inte gillar på 'svenska', t.ex William. Avskyr det på 'svenska'.. Annars har jag bara Nathalie, och det funkar ju i Sverige.

2009-04-28 @ 20:23:05
URL: http://nilima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0