Solsken i blick

Jag bara måste berätta hur skönt väder det äntligen är här! Vi har haft mulet i ett par dagar, vilket jag inte alls tycker passar in på rivieran. Men idag är det underbart! Strålande sol och 23 grader visar min termometer som är placerad i skuggan. Förvisso har det nog inte varir under 15c någon dag här, men om det är molnigt och riusk för regn hjälper inte värmen så mycket! Jag borde egentligen inte längta så efter värmen, för den kommer komma. Med besked. Jag tycker det är lagom nu, nej, inte lagom, det är perfekt. Och varmare blir det. Jag som har så ont av värme kommer få utstå ett riktigt prov denna sommaren anar jag. Om jag lyckas hålla mig kvar här på rivieran.

Har inte hört mycket om jobb än, bara två, i London som nanny. Lönen var väldigt lockande men London? Det känns som ett steg i fel riktning liksom. Speciellt om jag vill lyckas utforska lite av världen nu när jag är borta från Svearike. Att flytta till London och bostätta mig där vidgar inte mina vyer mer än för just själva London. Här har man ju chansen att se halva europa om man kommer på rätt båt.


Promenad des Anglais, Nice December 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0