Potatisgratäng a la Provencale

Två kiwis och en långpromenad senare sitter jag nu här igen. Har precis slängt in en potatisgratäng i ugnen, den blec i provencalsk anda med vitlök och örter i. Slängde även i några skivor zuccini för att testa hur de artar sig i en gratäng. Till detta ska jag steka upp varsin köttbit till mig och Gabriel, och koka upp färsk broccoli och morötter.

Det blev inga lingon, men jag köpte två påsar Salt Sill (nej, inte såndär inlagd äcklig, utan sån från Malaco) åt Gabriel, så helt ego är jag kanske inte trotts allt! Han tar en powernap just nu, sedan blir det soffkväll.

Jag ska bara hinna ut och ta ner tvätten innan maten blir klar. Jag tog förresten tiden under min promenad och konstaterade att det bara tar 9 minuter ner till tågstationen (Riquier) härifrån. Det tog 22 minuter till hamnen. Fast när man går hemmår tar det troligen en bra stund längre, då är det ju uppför exakt hela vägen.


Gillian, Phillipus och Marius var några av de som grillade med oss i helgen.
Marius fyller tre nu i sommar, och ska få ett litet syskon i slutet på sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0