I'm singing in the rain

Det regnar på rivieran idag. Gissa om jag inte ville gå upp ur sängen! Jag är en människa med minst sagt dåligt morgonhumör, och ni kan ju bara tänka er hus positiv man blir av att dra i sär gardinerna och se hur hela trädgårn ligger som en vattenpöl utanför fönstret (riktigt så illa är det inte, regnar inte mycket alls geneltigen, men det regnar). När man då dessutom sätter på datorn och ser att var och varannan kotte skriver hur fint väder det är där hemma, då vill jag bara krypa ner under täcket och sova till den dagen solen tittar fram igen.

Det finns absolut inget bättre än svensk vårsol. Inget. Nada. Jag tycker det känns så jobbigt att sitta här ensam och uttråkad medans solen skiner där hemma och det är årets absolut bästa årstid med svenska mått. För tänk om jag måste åka hem igen till höset?! Tänk om jag inte pallar med detta! Och missar hela våren och sommaren och kommer hem till den regniga och gråa hösten! Hemska tanke.

Egentligen inte. När hösten väl kommer brukar jag bli lika glad varje gång. Jag uppskattar varje årstid nästan lika mycket, de har alla sina bra och dåliga sidor. Jag är ju en människa som lider lite av värme (vad fan gör jag vid medelhavet då undarar man kanske...) och kan må ganska dåligt när det är för varmt, så kyla är inget jag klagar över lika mycket som många andra. Men visst, när man har gått flera månader med vinter är man ganska trött på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0