För vi har tagit studenten!

Den 3:e Juni i år tar min lillabror Tommie studenten. Han går medieprogrammet på Alegymnasium, samma gymnasium och samma linje som jag gick, fast tre år senare bara. Och troligen med sjukt mycket bättre betyg. Inte för att jag hade dåliga, så var det inte. Visst, jag hade två IG:n tror jag, men det var för jag var slarvig och struntade i ämnena, inte för att jag inte kunde eller fattade. Det ena var i Franska steg 4 det andra var Engelska B tror jag, jag hatade läraren som var samma i båda ämnena. Annars var mina betyg helt okej, något MVG (kanske två?), en del VG:n och några G. Jag valde att plugga upp endel betyg på Komvux ett tag, mest för att jag inte visste vad jag skulle göra annars just då. Där slutade jag med bland annat MVG i Historia A, Religion A, Samhälla A och Svenska A. I digitaltskapande fick jag VG eller MVG, minns inte vilket.

Men i alla fall, min kära bror lär få bättre betyg än mig, bättre än alla sina systrar skulle jag vilja påstå, för han är fanimig den skarpaste kniven av oss alla, har mest hästar i sitt stall, hisen går liksom en våning högre upp än våra andras. Han är bright med andra ord, för vi är inte mindre intelligenta än andra. Det är han som är något smartare bara. Och det är jag stolt över. Jag är väldigt stolt över min bror!

Han har dessutom haft en enastående närvaro under dessa tre år, jag minns rapport efter rapport som kommit hem till mamma där han haft 100% närvaro. Själv hade jag som bäst 89% och det var en engångsföreteelse. Inget jag är stolt över precis, men så var det, jag var sjukt trött på skolan och jag hade jobb vid sidan av som var intressantare att lägga energin på.

Så detta inlägg tillägnar jag min kära bror som jag (som ni nu redan vet) är jävligt stolt över. Han sköter skolan perfekt, har bra betyg utan att behöva anstänga sig och är helt enektl en go brorsa.

Tommie Berkefors är grym!



En något alkoholpåverkad och väldigt lycklig Jag.
(Det var ingen som gillade champagnen ((mousserande vin som det egentligen var)) jag hade med förutom jag, så jag drack upp den själv medans de andra delade på sina flaskor, tur för mig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0