Är du unik?

Det har hänt igen!

Mitt namn är inte det vanligaste, 18292 personer i sverige har namnet Pernilla, och av dessa har 13219 det som tilltalsnamn. Visst, det låter väl mycket men om man jämför med namn som Anna, vilket 303759, trehundratretusensjuhundrafemtionio, svenskar heter och 114745 har det som tilltalsnamn (det finns även 6 män i svearike som heter Anna, bara så ni vet!), så är det inte så många Pernillor. Då ska ni bara vet hur det är utanför sveriges gränser, har har jag aldrig stött på någon Pernilla alls, och alla har problem med att både stava och uttala mitt namn. Hur svårt är det egenlitgen? P E R N I L L A ?

Nåväl, nu har det i alla fall hänt igen. Jag presenterade mig för en perosn häromdagen, räckte fram min hand och sa "Pernilla". Hon stirrade på mig och sa "What? Are your name Vanilla? Thats a cool name!". Jag har återigen blivit missförstådd att mitt namn skulle vara Vanilla.

Därav kommer namnet på bloggen, Vanilla är alltså i stället för Pernilla, och B är första bokstaven i mitt efternamn. Jag tänkte som så när jag skapade bloggen att man behöver ett unikt namn, och Pernilla är inte unikt nog. Så VanillaB blev det.

Vill ni veta mer om jsut erat namn?? Kolla in Statistiska Centralbyrån då!

Kommentarer
Postat av: natasha

AHAH VILKEN KLOCKREN KOMMENTAR DU GAV TILL DESSIE :D

2009-04-18 @ 18:06:26
URL: http://latimbella.blogg.se/
Postat av: anno

söt header :)

2009-04-18 @ 18:13:27
URL: http://bellqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0