Aj, aj, aj, det bultar och det bankar.

Jag är helt slut! Utmattad, döds trött! Blir det så av att ta hand om tre barn i bara några timmar? Eller kan det vara min förkylning som spökar. Den har nämligen tagit ett lavinartat språng och blivit till en dunder-förkylning. Det nästan ringer i huvudet på mig när jag hör för höga eller skarpa ljud. Tänk er då hur jag kännde mig efter att ha tagit hand om tre killar på 5, 3 och 1 flera timmar idag! Som tur är så lyssnar de bra på mig, och när jag förklarade att jag inte orkade leka Hide and seek mer för jag hade så ont i mitt huvud så satte de sig snällt och kollade på film med mig.

Att de dessutom blandar tre språk gör att mitt huvud går på högvarv emellanåt. Mellan grabben, Zack, blandar både svenska och engelska hela tiden när han pratar med mig. Jake kör på bara svenska. Om de pratar med varandra är det franska som gäller.

Nu ska jag ut till Gabbe och hjälpa honom röja upp lite i trädgården, helgens grillning har lämnat sina spår, och idag har vädret varit toppen, så nu finns inga ursäkter att inte röja. Typiskt.


Gabriel och jag på takterrassen, med Bobby i bakgrunden. Helgens grillning

Kommentarer
Postat av: J

tack :)

väntar spänt på kommentarerna ifrån dagens bilder! :)

2009-04-28 @ 20:50:58
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0