What a day!

Sitter här i soffan helt utslagen med Gabriel halvsovandes bredvid. Det har varit en sån där underbar Spetember dag, sån man troligen kommer minnas länge. Jag vaknade av att Linda ringde och frågade om jag ville med ut och gå. Det slutade med att vi begav oss ut i Västerlandas djupa skogar och letade svamp. Det blev en riktigt bra fångst, om jag får säga det själv. Massa fina kantareller, och ett och annat praktexemplar av CarlJohan. Efter en stunds vandrande i skogen långt från stigar och vägar kom vi till ett träsk. Vi klarade oss båda hela vägen över genom sedvanlig grästuv-hoppning. Nästan. Linda kom i land och jag hade en tuva kvar innan fast mark. Och då halkade jag. Jag märkte inte ens att jag missade tuvan förens jag tog några steg, utan min ena sko. När jag hittade den igen var den helt vattenfylld. Men som tur är så bidrog det hyfsat varma vädret till att vattnet i skon blev kroppstempererat ganska fort, så jag slapp i alla fall att frysa.

Efter skogsturen blev det lite kaffe hemma hos Linda, Tove gjorde oss sälskap. Hon shade några leksaker på bordet, en wüve, en äst och en hynna. En vove, häst och höna. Väl hemma fixade jag baconlindad fläskfilé med ugnsstekta rotfrukter och kantarellsås till middag, visst låter det lyxigt!

Kvällen har tillbringats i soffan. Gabriel har fått ett väldigt intressant mail som vi väntat på länge, som vi försökte svara på, men vi behöver lite råd från en engelsktalande person först, eftersom det är ett ganska viktigt mail. Annars har vi kollat på tv och ätait lite kvällsmat. Jag åty smörgås, Gabriel åt glass med mintchokladshonung.

Det var min dag i korta drag, hoppas jag får fler så här mysiga dagar. Det har regnat och åskat hela eftermiddagen, det höjde mysfaktorn ännu mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0