I nattens mörker

Finns det något härligare än skotskengelska? det skulle möjligtvis vara irländsk i så fall. Amy MacDonald är en het potatis just nu, och jag kan förstå varför, tjejen är ju grym! Det finns få som henne, det är jag då säker på, den rösten slår det mesta. Det låter som om det är en väldigt vuxen person som sjunger, inte en tjej yngre än mig själv! Jag måste medeg att hon impar bigtime på mig!
http://www.youtube.com/watch?v=gKXcHEHm0ps

Veckan har hunnit passera mer än halvvägs nu, och jag skulle ha jobbat i natt, precis som de föregående nätterna, men jag hade skitont i magen förut, så jag sjukanmälde mig, vilket var dumt gjort, för nu mår jag mycket bättre. Fast jag känner mig i och försig lite illamående ännu, det kanske hade blivit värre om jag varit ute och sprungit i nattens regninga mörker. På tal om mörker, jag är rädd för det! Fast det är bara på vissa ställen jag tycker det är jobbigt när jag jobbar, ställen där jag vet att mycket pack brukar hålla till eller bor. Lilla Edet är ju inte Sveriges lugnaste håla precis, och min frispråkighet kan lätt sticka folk i ögonen.

Nu har det gått en vecka och en dag utan Gabriel. Jag kom på i förmiddags att det känns som om jag går och väntar på något, ni vet, när man är hemma men ska göra något annat aldeles strax. Fast det händer ju aldrig något. För det jag väntar på är att Gabriel ska komma hem från jobbet med kläderna fulla av fogmassa eller spackel, öppna ytterdörren och ropa "Hej gumman", med lite extra betoning i slutet av gumman, så att det låter mer som "gummaaan", så som bara han säger det ordet, och bara till mig. Gud vad jag saknar min andra hälft!

Min lilla sötnos en dag efter jobbet. Det kan inte vara lätt att vara ihop med en tjej som tvingar en att posa hela tiden!! Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0