Kan man inte ta hand om ett barn, ska man inte skaffa fler!

Det kan vara så jäkla gött med höst. När det är fint väder är det verkligen härligt, och man blir pigg och glad av alla underbara färger. Idag var en sådan dag. Jag har varit med Jonna, Sara och Linda i stallet. Jag var en sväng i Trollhättan med mamma ohc Tommie. Där köpte jag en tshirt på Cubus, jag gillade färgen och texten passade mig utmärkt. Efter den trippen lagade jag och mamma mat, sedan bar det av till Linda vid sextiden för en promenad i skogen med hundarna. Vi var reflexklädda från topp till tå, vilket är ett måste när man går på grusväg och skogsväg. bella hade också väst på sig, men Svea har inte hunnit få någon.

Just nu sitter jag och kollar lite på Ensam mamma söker. Det är verkligen ett helylle och mysigt program. Jag känner mig allt ensam såhär på Söndagskvällen. Men snart bär det av till Monaco, det ska bli så jävla underbart att få träffa mitt snuttetroll igen! Det kommer kännas konstigt, och sjukt svårt att åka hem igen, men tiden vi kommer få tillsammans kommer slå allt annat på denna jord. Vi hade egentligen planerat att åka på semester som nu i Oktober, till Tunisien eller liknande. Vi åkte på semster ensamma förra sommaren, i Juni, till Tunisien. Det var en oförglömlig vecka och ibland kan jag sitta och drömma om att vara där igen. Men nu är läget som det är, och man får ta dagen som man kommer.

Sommaren 2007 åkte vi till Tunisien

Min syster har en dotter på åtta år, Ronja, hon är hela min familjs lilla ögonsten. Hon är mammas ända barnbarn och vårat enda syskonbarn, så nog är hon bortskämd och älskad alltid. Men det finns ett moln på denna annars så soliga himmel, ett väldigt tugnt regnmoln. Ronjas pappa S. Han är ingen mönsterpappa precis. Ska jag vara riktigt ärlig verkar han inte bry sig ett dugg om Ronja. Förra året drog han utan förvarning till Thailand och var borta många vekor. Bara det är oansvarigt så det skriker om det. Så igår. Mamma och Tommie övningskörde genom Edet när de plötsligt såg två små flickor springra fram och tillbaka som två yra hönor vid ett övergångsställe mitt inne i centrum. Det regnade och den ena av tjejerna hade ingen jacka. Den tjejen var Ronja. Mamma och Tommie stannade med en gång. Ronja förklarade att hon var och hälsade på sin syssling, den andra tjejen som var med. S var i Trollhättan och hade lämnat Ronja med tjejen. Hur i helvete kan man lämna en såpass extremt trafikovan och nyckfull åttaårig tjej utan jacka när det regnar så inne i Lilla Edet? Och enligt Ronja själv har hon mer eller mindre hela helgen haft barnvakt, precis som vanligt när hon är hos S. Han har henne två helger i månaden, och inte ens då kan han ta hand om henne. Nej, nu får det fan bli ändring, och känner jag syrran rätt lär det också bli så. När vårdnadstvisten var om Ronja sa S att Mikaela lika gärna kunde få egen vårdnad, och han hade inte tid att träffa Ronja ens på helgerna, för då var han tvungen att jobba ihop pengar till sina Thailandsresor. Men han ändrade sig och sa att han visst ville ha henne varannan helg för "morsan och de vill ju träffa henne" som han uttryckte sig. S har precis importerat en tjej från Thailand som han nu gift sig med, eftersom hon redan väntar hans barn, och om de inte vore gifta skulle det varit väldigt dyrt för henne att föda här i sverige. S ska alltså bli pappa igen, trotts att han inte ens orkar med våran underbara ängel Ronja! Det är skrämmande!

En varm dag sommaren 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0