Så kan det gå när inte haspen är på!

Förbannat irriterad på sömnlöshet är vad jag är just nu. Jag gick och la mig runt halv elva i sängen, läste kanske en kvart eller så, sedan försökte jag sova. Men det var bara att ge upp. Så nu sitter man här. Jag är väl hög på allt socker från godiset. och colan. Den förbannade colan. Jag har säkert druckit närmare fyra liter idag. Snart ska man masa sig iväg till jobbet också, ut i vintermörkret och kylan med famnen full av tidningar. Det är väl bara att hoppas på att min sockerkoma håller i sig, så man inte däckar i en hiss (igen) eller liknande.

Jag är alltd så rädd för att köra bil dagen efter att jag druckit och gör det inte. Jag har ingen aning om hur länge man måste vänta för att verkligen vara helt grön, men jag vet att det är ganska länge. Det är bara att hoppas på att man inte ska behöva vänta mer än ett dygn, eftersom jag ska köra i natt. Men så lång tid ska det väl ändå inte ta? Jag var verkligen tokfull igår. Det var en skitrolig kväll, och förfesten hemma hos Jenny var trevlig. Det dracks vitt vin, mojito, vodka><tropisk juice och O' Gallowan (nån form av baileys typ). Jag har funderat lite på varför jag blivit så extremt full nu två gånger på kort tid. Jag brukar inte alls ha lätt för att bli full, ibland tvärt om. Jag undrar om det kan bero på min vätskebalans i kroppen. Jag dricker extremt dåligt med vatten, eller rättare sagt, över huvudtaget. Den vätska jag får i mig är i stort sett alltid bunden i den mat jag äter. Detta är inte alls bra, men jag tänker helt enkelt inte på att dricka och jag är aldrig törstig. Jag har verkligen försökt dricka mer, men det slutar alltid lika dant. Hade jag druckit mer hade jag troligen fått mcyekt bättre hy också. mina ben är torra som fnuske, ansiktet är alltid torrt på vissa ställen och normalt på andra. jag har till och med torra armar. Nej, det måste bli ändring på detta!

Undrar just hur det kommer vara att möta förmannen på jobbet idag... Igår hade jga glömt lämna in portnycklarna, så jag var tvungen att göra det mitt i natten efter att jag varit ute. Full som en alika pratade jga med Annika i telefonen, hon kan inte ha missat hur kass jag var! Vi åkte till hallen och lämnade nycklarna, jag hoppas att han som hämtade upp dem inte såg allt för mycket av mig! Nästan hälften av alla på mitt jobb är jehovasvittnen, så alkohol är inte deras grej precis. Nå ja, jag är ung och sånt kna ju hönda alla. Sen hade det kanske varit bra om jag inte fick minnesluckor. Som trippen till McDonalds. Eller det faktum att Juhani fick skjuss hem av oss. Ska jag vara ärlig minns jag inte ens att Jenny och Camilla var med i bilen. Så kan det gå när inte haspen är på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0