Tjuvjakt och colaberoende

Long time no see. Men jag blir så satans irriterad när jag har skrivit ett jätte långt blogginlägg, och inte sparat texten, och när jag trycker på "publicera" knappen så stå det att sidan inte kan visas, och allt jga slet med är borta! Anyway, så ska det inte bli idag, jag ska kopiera texten innan jag trycker på knappen.

Idag lekte vi detektiver, jag, Linda och Camilla. När jag kom hem till Linda för att hämta upp henne inför jobbet (sälja Cambridgepulver) berättade hon att Martins moppe blivit stulen när de hade inbrott för någon helgsedan. Martin är Lindas blivande makes (ja, hon och Dennis ska gifta sig i mars) äldre bror. Jag ringde till Camilla med en gång, hon jobbar på GoBiten inne i edet, även känt som Sibylla. Jag bad henne hålla gluggarna öppna och ringa Linda så fort hon såg eller hörde något. Jag och Linda han bara svänga ut på landsvägen så fick jag ett sms av henne där hon bad mig ringa henne. Sagt och gjort. utanför Sibylla stod moppen, och killen som körde var våran gammla granne Christian. jag och Linda åkte raka spåret dit, och väl där ringde vi polisen. Christian sa att han köpt moppen av en kompis, det tror jag inte på för fem öre. hur som hellst så fick jag ensam stressa upp till Trollhättan för att hjälpa folk med deras viktproblem.

På tal om vikt. Jag har börjat sköta mig igen med maten. Jag gick inte upp så mycket som jag befarade att jag gjort efter min frankrike vistelse, inte ens trotts att jag även efter resan ätit och svullat som en gris. Jag känner mig återigen taggad som sjutton att gå ner, och ska nog fanimig inte misslyckas. jag skulle vilja börja gymma, men det är lite jobbigt att binda upp sig på ett gymkort som brukar vara minst ett år, när jag inte ens vet hur mitt liv ser ut en månad framåt i tiden. Men nu har jag i alla fall inte druckit cola idag. Det har jag nog gjort varje dag sedan jag kom hem är jag rädd.

Kommentarer
Postat av: Emma Härnqvist

- De där är inte kul när de händer..

2008-11-20 @ 23:41:07
URL: http://harnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0