Ska man flytta nu?

Det kanns som om allt gar i ultra rapid just nu! Vi var och tittade pa lagenheten, eller studion som det snarare ar, nu i kvall. Den var jatte liten. Verkligen minimal. Men frasch. Det man behover fanns dar, en sang, ett bord, dusch, toa, spis, micro och kylskap. Men bast av allt. Den ar billig. Det ar faktiskt det som ar viktigast for oss. Den kostar bara 450€ i manaden. Bara! Ha! Sag det om en lagenhet pa sakert mindre an 20 kvm hemma! Men sa ar det. Priserna har ar hutlosa. Forra aret betalade vi 400€ for en lagenhet, den var storre an den vi tittade pa idag, men inte alls lika frasch. plus att forra aret bodde vi mellan Antibes och Juan les pines, vilket var lite avlagset jamfort med denna som verkligen ligger inne i centrala Nice.

Sa vi far se... Vi sa till Isabelle att vi skulle ha lagenheten, sa vi ska mota henne och lamna en depositionsavgift pa onsdag eller fredag nasta vecka. Tills dess kan vi ju alltid dra oss ur egentligen. Men jag tror det blir svart att hitta ett lika billigt alternativ om jag ska vara arlig. Alla andra jag har sett har borjat pa minst 550€, och da har nastan alltid el tillkommit. Och nagot jag gillade med denna lagenheten var att det bara bodde studenter i huset, fran massa olika nationaliteter. Det innebar ju att de troligen pratar engelska allihop, och forhoppninsvis ar unga. Da kanske man kan lara kanna lite folk ju!

Ja ja, vi far se... Allt hander sa plotsligt.. Men det ar val lite det jag vill.. Kanna att livet ar oplanerat och att allt hander pa impuls. Att man ar ung och vild. Att man kan gora vad man vill. Jag tror inte jag kan fa ro i sjalen innan jag vart ute pa lite olika aventyr. Jag maste bevisa for mig sjalv att jag inte ar eller kommer bli ett hopplost fall som aldrig levt livet. Jag ar ju faktiskt livradd for att fa ett svenssonliv for tidigt!

Kommentarer
Postat av: J

Viktors mamma har sin katt som innekatt. Men han tror nog att han är en hund. Hon går ut och går med honom flera ggr om dagen precis som man skulle gjort om det var en hund. Hon brukar även gå till något park eller vad det nu är och släppa lös honom och kasta pinnar till honom som han springer och hämtar , haha. .



Så nog går det allt att ha en katt som "innekatt" utan att det är djurplågeri. Det beror mycket på vad man gör det till.



Sedan känns det lite så som att ifall katten aldrig har fått vara ute heller så kan jag tycka att det är okej, även om jag förstår din poäng. Dock att plocka en katt som är van att vara ute och sätta den som innekatt det är inte schysst!

2008-12-12 @ 22:14:01
URL: http://jencie.blogg.se/
Postat av: lillasyster

Ska du flytta nu oxå?? :O

2008-12-13 @ 00:08:55
Postat av: Pernilla

Ja men det ar skillnad! Men manga gar inte ens ut med sina katter! Da tycker jag det ar forjavligt, oavsett om de aldrig ens fatt "smaka" pa utelivet. En katt a amnad att fa vistas ute, sa jag tror de maste fa komma ut ibland atminstonne. Men att hon gar ut med kissen visar ju att hon verkligen bryr sig, det tycker jag ar enorm skillnad.

2008-12-13 @ 15:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0