Nyttig?

Blev väck at moobilen idag, blä! Det var min syster Pamela som ringde för att kolla om jag pratat med tjejen som klipper mig, syrran vill ha slingor men vill veta ett pris innan. Jag var inte på prathumör, jag sov ju! Så samtalet blev kort. Strax efter det ringde mamma, då tvingade jag mig själv upp ur sängen. Klockan var strax innan tolv så det var så dags endå. Nu går jag runt här hemma och funderar på hur det kan komma sig att jag inte hittar någonting som faller mig i smaken att äta, trotts att jag storhandlade igår. Antagligen är det för att jag hatar att äta när jag nyss vaknat, jag behöver ett par timmar på mig för att få igång suget på mat. Men eftersom jag ska jobba snart så måste jag ju äta något, tillgodohåller med yoggi yoghurt så länge. Nyttigt? Inte en chans. 8% socker... Huh!!modifierad stärkelse från tapioka? Förtjockningsmedel pektin?? Nääe, låter so om den innehåller massa saker min kropp gärna hade varit utan!

Så ska man åka och ge kostråd åt folk. Just passande att jag äter en riktigt sockerbomb då. Jag vet ju så himmla väl hur man ska äta. Men när man har ett så oregelbundet liv som jag har så trillar allt det där bort väldigt lätt. Men det ska bli ändring på det. Efter nyår blir det Cambridgekuren, som jag vet fungerar! Gäller bara att hålla sig någorlunda på mattan efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0