Ninas resa

I skrivandets skede har jag precis målat naglarna på ena handen, ska strax fixa nästa, och funderar på att ta med mig en bok ner till havet även idag. Jag läste ut boken Ninas resa på en och samma dag. Den är sanningsbaserad, och fruktansvärt bra och vällskriven. Författaren, Lena Einhorn, är Ninas dotter som nu återger vad som hände med Nina och hennes judiska familj under andravärldskriget. Nina bodde i Warzava Gettot som det kallades, och det finns tydligen väldigt få judar som klarade sig med livet i behåll därifrån. Om man gillar verklighets baserade böcker, och om krig, så måste man läsa denna! Den var tyvär inte så lång, min pocket var på strax över 220 sidor, men varje sida är lilka intressant.

Sedan Gabriel flyttade till Monaco har jag plöjt mig genom endel böcker. Alla dessa flygresor hit och det ger mig tid, om inte annat. Jag har två eller tre pockets att välja på idag, vi får se vilken det blir. Nu väntar stranden och vågorna på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0