Middag för tre

Nu har jag varit och storhandlat i Trollhättan, massa mat blev det. Närmare bestämt två hela påsar, det ni! Det var längesedan jag fyllde en påse! Hela kalaset gick på fyrahundrasjuttiotre kronor. Det är dyrt att äta, man borde lägga av med det i ren protest. Fast då skulle man ju svälta, och det är inte bra! Funderar på att sluta äta efter nyår, och leva på Cambridgepulver ett tag. Det är lätt, smidigt, gott och man känner sig mätt. Bäst av allt är dock att kilona rasar av en. förra året gick jag ner arton kilo med hjälp av Cambridgekuren. Men jag har bettet mig som en gris och svullat sedan i maj, det är ett under att jag inte gått upp mer än jag gjort! Jag tappade arton från januari till maj, men sedan kom sommaren och jaa... Jag började äta som en häst, dricka alldeles för mycket alkohol och cola, och hade inte tid att röra på mig. Det ni! det är vad jag kallar undanflykter. usch och fy på mig!

När jag kom hem stod katterna på trappen och väntade. Till sällskap hade de Merlyn, grannens taniga lilla sak. Han vet att han får mat här om han kommer hit, så han dyker upp med jämna mellanrum. Nu var det längesedan han var här sist, men idag har han redan tittat förbi en gång innan. Jag misstänker att min granne inte bryr sig så värst om Merlyn, när han kommer hit är han alltid väldigt utsvulten. Dessutom är katten mager om en sticka. Så jag kan inte låta bli att ge honom lite mat. Jag försöker inte stjäla grannens kisse, nej, nej. Men jag kan bara inte dra igen dörren mitt framför nosen på honom när jag vet hur hungrig han är! Så det blev middag för tre á la Mjau.



Svea, Tiger och Merlyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0