Matprat och senare blir det lussebak

Kom precis hem från Trollhättan efter en kväll med pulverförsäljning. Det gck bra, folk verkar vilja gå ner inför julens alla festmåltider. Själv ska man som sagt satsa på januari, men behöver för den sakens skull inte bada i onyttiga grejer. Vi får se hur det går, men, januari, då smäller det! Då sjutton ska jag banta! Folk säger att jag inte behöver det, men de ljuger. Jag ser vad vågen säger, jag väger för mycket jämfört med min längd, och har dessutom en del hjärtochkärlsjukdommar i släkten, så en sån som jag måste passa sig!

Vi får se vad kvällen bjuder på. Det är inget vidare roligt att laga mat när man är ensam, men mat måste man ju ha. Tyvärr. Jag och Linda ska baka lussebullar och liknande någon dag, ska bli roligt att kladda ner deras kök tillsammans med Tove. Bella och Svea lär göra allt för att hålla golven rena i alla fall!

Kvällen kommer tillägnas Anna Skipper (som jag inte alla gillar men programet är kul annars) i Du är vad du äter, sedan Gordon Rasmsey och hans Hell's kitchen. De två viktigaste programen på hela veckan. Mellan dem klämmer jag in Nytt läge. Åh, det är mycket på gång nu, ska bli så kul med allt som hända skall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0