Jag har redan fått julklappar!

Fyyy för julen! Så jäkla skönt att eländet snart är över! Jag som hade tänkt få en rofylld natt i bilen tillsammans med Vaken-gänget på P3/P4 fick i stället bara höra massa julsnack från deras sida. och jullåtar. Det fullkomligt sprutade jul ur högtalarna. Och tomtar har man sett i var och varannat fönster. Usch och fy och blä! Vad är det med folk? Kan inte alla tagga ner den där julhysterin lite?

Vi skulle ju egentligen inte ge varandra julklappar alls i mn familj, men det slutade med att vi drog lott om en person var man skulle handla till för runt tvåhundra. Och så ska vi äta "julmat". Inte för att det är firandes av julen ,utan för att det simply är jävligt gött. En jul utan julfirande och utan julklappar ses som idealisk för mig. Nu behövde jag bara köpa till en person, det var ju tur det i alla fall. Dessutom var min poerosn Tommie, vilket gjorde det hela dödsenkelt. Han är absolut den lättaste att köpa saker till! faktum är att det har hänt flera gånger att jag rentav trillat över någon "Tommie-grej" som jag köpt och gett till honom bara för att. Detta har mestadels varit diverse komiska böcker.

Inga julklappar var det alltså i år. och jag har hunnit få tre. Och en ytterligare väntar idag. igår fick jag choklad av Andrius, en jätte-jätte paket och en grej med massa olika små-toblerone i. Sedan var det när jag jobbade nu i natt, tänkt att folk kan vara så rara mot sina tidningsbud!

Nå väl. Om inte julen redan känndes meningslös som den är, så blir det inte bättre av Gabriels frånvaro. Jag hatar julen, det gör jag verkligen, och att han inte är här gör inte saken bättre.

Kommentarer
Postat av: Krizzy

Hehe ja sa ju att dom lägger ut julklappar ;)

2008-12-24 @ 14:40:41
URL: http://krizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0