En mysig afton i Nice

Ikväll har vi strosat runt i Nice, först gick vi längst Promneda des Anglaise och tittade på medelhavets mörka vatten. Det var väldigt mulet och blåste enormt mycket, så havet var gråare än det brukar. Det brukar ju annars ha en väldigt fin turkosblå färg.

Efter det gick vi upp mot Plcae Massena och otaligt med små mysiga bytiker av alla dess slag. Vi slog oss ner vid ett litet café och åt varsin liten panini. Jag hittade ett par söta örhängen i en liten boutiqe, annars blev det inte mer inhandlat. Jag sprara det till veckan som kommer, jag måste ju ha något att göra när Gabriel jobbar på båten!

Vi kom fram till det stora torget och en söt lite julmarknad. På det torget står en stor julgran, ditttransporterad av självaste familjen Ivarsson från Lilla Edets skogar! Det ni! Får väl ta ett kort på den någon dag. Svenska mått mätt är den inte så mycket för världen, men för folket här nere är det en väldigt stor gran!

Använder Gabriels datorn nu, eller rättare sagt, datorn Gabriel lånar av Bobbey. Gabbe har fixat så att tangentbordet är som ett svenskt, det enda jobbiga är att symbolerna är som ett brittiskt, så det tar ett tag innan man hittar rätt!


Gabriel vid fontänen i den gammla delen av Nice


Jag vid Promenade des Anglais. Medelhavet var upprört ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0