Blir kvar i Sverige ännu en vecka

Åkte genom Edet ikväll och kom att tänka på hur futtigt julpyntet var. Annars brukar jag kunna bli lite illamående över allt överdrivet julpyntande, emn i Edet är det väldigt lite. Men våra snåla kommungubbar vill väl inte lägga mer pengar än nödvändigt på invånarnas trivsel. Annat är det med kommunhus och liknande. Där kna vi kosta på. Tänk att de renoverade hela älvkullen, bytte ut allt, skaffade till och med totalt matchande interiör helt ny, för ett fint helheltsintryck. Men de glömde allt annat runtomkring i kommunen kan tyckas.

Här hemma är inget pynt framme alls, förutom den där tomten jag köpte då. Men mer än så blir det inte. Jag skulle ha åkt till Frankrike nu på Onsdag, men tack vare ovädret som var i Marseille innan Gabriel och de skulle upp i torrdockan så blev allting försenat. först trodde vi att jag kanske skulle kunna vara nere på fredag eller Lördag, men nu verkar det inte bli så heller, det ser ut som det bli in i nästa vecka. Har vi tur blir det början av veckan i alla fall, men jag har änna slutat hoppas på någon som hellst tur nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0