Au pair/nanny?

Hade jag varit en normal människa som blir nervös och uppstressad av saker och ting på samma nivå som de flesta andra hade jag nog suttit me tusen myror i brallan nu. Men sån är jag inte. Jag blir väldigt sällan nervös, och äännu mer sällan stressad. Det händer nästan bara inte. Men i alla fall. Jag är medlem på ett forum, www.angloinfo.com vilket är ett stort kontaktnät i Europa för egelsktalande. Om du befinner dig i tillexempel frankrike är det suveränt, du kan lägga ut och hitta annonser om allt man kan tänka sig, och detta bara på engelska. Hur som hellst så har vi därigenom letat lägenheter och liknanade, och jag har även sökt alla tänkvärda jobb. Städerska, diskare, nanny, hundpassare osv.

Och igår kväll hade en familj svarat på ett mail Gabriel skrev till dem när jag låg och sov på morgonen. De ville ha en nanny, och en del folk hade svarat på annonsen, men som Gabriel uttryckte det, var det "skummisar". Det var mest gammlingar eller fillippinos eller andra ganska onitressanta. De skickade tillbaka till min mail att de ville ha en "recension", alltså mitt CV. Jag har inte det här, det ligger på datorn hemma, så jag skrev det, och skrev kort och gott lite om mig själv och min erfarenhet av barn. Jag har ju aldrig jobbat med barn, men har sett min nu åttaåriga systerdotter växa upp. Dessutom har nästintill alla mimna kompisar barn nu, och Linda, min allra närmaste vän, har ju Tove på 2 år. Världens underbaraste lilla tös, som jag träffar väldigt ofta. Allt detta fick jag med i mitt mail till dem, och tydligen var det tillräckligt för att bli intresserade. De ringde upp mig vid tolv tiden, och kvart över två ska jag gå hem till dem. De bor, lustigt nog, bara två kvarter från lägenheten vi är i! Jag ska dit och presentera mig så får vi se vad som sker sedan... Det är bara att hålla tummar och tår, och hoppas på det bästa! Tänk om jag fick det jobbet!

Men man kan ju aldrig veta, jag kanske inte alls är den de söker. Men skiter det sig så gör det, då är det bara att lyfta upp hakan och leta vidare. Jag ska vara på Nice Airport senast fyra för hemfärd, så tid är inget jag har i överflöd idag.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Jag håller tummarna för dig även om det tar emot =)

2008-12-21 @ 16:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0