Frossa först, banta sedan?

Panpizza till frukost, vilken katastrof! Men jag tänkte att jag skulle passa på, detta är min sista svullarvecka. Jag vägde runt 71 kilo när sommaren började. Jag hade varit jätteduktig och gått ner från 86. Men allt efter att sommatren fortlöpte gick jag upp, kilo för kilo. Nu ligger jag på runt 75-76. det kunde varit värre. Jag har vräkt i mig allt som går att vräka i sig denna sommaren. Pizza från Roma har det blivit i snitt runt en gång i veckan, knappast mindre i alla fall. Det är skrämmande. Kinamat har hunnits med några gånger. För att inte tala om alla kebabtalrikar man svullat i sig tillsammans med pommes frites. Cola vill jag inte ens tänka på hur många liter som paserat mitt system i sommar. Eller vodka. Med appelsinjuice. Att jag inte gått upp mer är ett mirakel, eller kanske bra ämnesomsätning. Jag har inte heller rört på mig i sommar. Jag borde rulla fram vid det här laget.

Men. Nya tag på måndag. Hur många gånger har man inte hört folk (för att inte säga min mamma) säga så? Men jag har bestämt mig. Nu är det inga fler annalkande fester, så nu får det vara nog. Jag är trött på att vara överviktig. Jag ska ner till 65, som är utmärkt för min längd på något över 171...? Vet inte riktigt hur lång jag är, men jag var 171 sist jag kommer ihåg att jag mättes, vilket var längesedan. På måndag gott folk, då börjar vägen till mitt nya liv. Tills dess ska jag svulla så mycket jag bara hinner.

Jag ska ta hjälp av Cambridgekuren, det var så jag gick ner sist. Jag var nere i 68 som lägst. Vilket innebär en viktminskning med 18 kilo. Detta sedan i januari till någon gång runt maj. Cambridge är verkligen bra. Och om man bara lär sig äta normalt så håller man vikten sedan.Men jag hoppade ju över det där med normalt, och satte i mig allt jag såg som var gott. cambridge har fungerat för så många, jag har sett det själv. Jag vet en person som gick ner runt 20 kilo på en månad, startvikten låg på runt 135 kilo förvisso. Man går ner snabbare i början om man har mer att ta av, det är inte konstigt. Men endå, 20 kilo på en månad! Hon följde dieten strikt. Hon gör så fortfaranade och är påväg ner ännu mer. det är så man blir stolt över henne! Jag har redan laddat upp här hemma med pulver, och känner mig mentalt redo för min lilla detox kur. Man rensar ur kroppen på massa skit, och även vätska som kroppen bundit som inte behövs, snarare tvärt om. Det som är bra med Cambridge är att man får i sig alla vitaminer och spårämnen som kroppen behöver, även alla mineraler och liknande. Kroppen tar ingen som hellst skada av att inte äta mat under tiden du går på pulver, eftersom den får i sig allt som är livsnödvändigt i alla fall. Metoden är även prövad på Sahlgrenska Unviversitetssjukhuset i Göteborg. De använder den för patienter som är i behov av viktnedgång, och de anser att den fungerar utmärkt. Nog o detta, nu ska jag greja i trädgården!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0