Det Svarta

Ibland stör det mig oerhört när jag har halv-vänt på dygnet, som nu. FrökenUr säger strax efter ett på natten, och jag är inte trött. Det är så typiskt. Mest störande av allt är att jag missar ett tillfälle till en god nattssömn bredvid Gabbe, att få somna i hans famn. Det är faktiskt inte alltid jag får den chansen, eftersom jag bland annat jobbar som tidningsdistributör. Men det är väl antagligen en av anledningarna till att jag så lätt hamnar i "fel" dygnsrytm, när jag jobbar är det ju rätt! Anledningen till att jag inte jobbar i natt, eller så gjorde igår natt, är den att jag är sjuk. Eller åtminstonde lite krasslig. Jag har ont i halsen för första gången på flera år, Och huvudet snurrar lite extra med jämna mellanrum. Att springa i så många trappor som jag gör under ett pass skulle vara outhärdligt, så nu får min stackrs jobbarkompis ta smällen i stället, jag lider med henne, för hon har även ett dagjobb vid sidan av tidningen.

Första blogginlägget handlar ofta om att man inte vet vad man ska skriva, eller så blir det en trist presentation av personen som skriver. Detta är inte min stil, veta mer om mig ska ni få göra, men vi tar det i min takt. En sak jag dock vill tillkänna ge är att mina laptopskärm är trasig. Uppskattninsvis är ungefär en tredjedel av den täckt med en stor svart fläck. Detta kan keda till vissa stavfel och liknande, då jag bara ser delar av texten jag skriver. Ingen vet hur datorn blev såhär, en morgon när jag satte mig vid köksbordet och öppnade min lilla kompis såg han bara ut så. Helt oväntat. Det var jag som stängde honom på kvällen, precis som vanligt. Men dagen efter var det inte som vanligt. De första dagarna var det inte så farligt, den svarta klumpen var inte särskilt stor, mer som ett streck i det övre högra hörnet. Sakta, sakta sprider sig Det Svarta som fenomenet nu kallas.

Det konstigaste av allt är att bara någon dag för eller efter incidenten med Det Svarta, upptäckte vi att passagerarrutan fram på Andrius bil var krossad. Även då hade vi ingen aning om hur detta skett, skummt.

Nu ska jag fortsätta se på Numbers, det är riktigt intressant. Tv är nattaräddningen.

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0